Welkom op de reparatiepagina's van de ondersteuningsafdeling van Sony. Wij helpen u door de vereiste stappen om uw reparatie zo aangenaam en gemakkelijk mogelijk te maken.



Stap 1: Wat heb ik nodig en waarom?

Als u ervan overtuigd bent dat een reparatie noodzakelijk is, moet u bepaalde informatie bij de hand hebben.

Laten we de controlelijst voor reparaties doornemen:

Mijn product-/modelnaam
Mijn serienummer

Waar vind ik mijn modelnaam of serienummer?

Met de modelnaam en het serienummer kunnen wij uw product identificeren en aanvullende informatie voor uw reparatie vinden.

Mijn factuur

Met uw factuur kan uw dealer controleren of uw product nog binnen de garantie valt. Ook koppelt de factuur uw product met zijn of haar database. Uw factuur kwijt? Maakt u zich geen zorgen; als uw product nog binnen de garantie valt, heeft uw dealer een digitale kopie.

Garantie-informatie

Controleer of uw product binnen de garantie valt (zie factuur) of zorg ervoor dat u uw verlengde garantiegegevens bij de hand hebt. Als u niet weet wat de garantieperiode in uw land is, raadpleeg dan ons overzicht.

Mijn persoonlijke gegevens

Naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer.

Stap 2: Beschrijf uw probleem

Voorbereiding is de sleutel tot succes. Een duidelijke omschrijving van het probleem helpt het reparatieteam op weg.
U kunt onze sjabloon voor het samenvatten van de vereiste informatie downloaden en afdrukken.

Download de sjabloon

Stap 3: Neem contact op met een erkend servicecentrum van Sony

Nu u alle gegevens hebt verzameld, is het tijd om een erkend servicecentrum (ASC) te zoeken. Gebruik de ASC Locator om geschikte ASC-locaties in de buurt te vinden.
Uw ASC begeleidt u door de rest van het proces. Zorg ervoor dat u ze alle informatie geeft die u hebt verzameld.




Klik om een erkend servicecentrum te vinden


Extra tips en trucs

  • Maak een back-up van uw gegevens:
    Wanneer een product wordt gerepareerd, worden de oorspronkelijke fabrieksinstellingen van het product hersteld. Dat betekent dat alle gegevens die op het apparaat zijn opgeslagen, zoals muziek of foto's, worden verwijderd. Sony is niet verantwoordelijk voor enig verlies van persoonlijke bestanden tijdens een reparatie. Daarom wordt u ten zeerste aangeraden een back-up van uw bestanden te maken voordat u ons uw product(en) stuurt. U kunt dit doen door uw bestanden over te zetten op een computer, geheugenkaart of extern USB-opslagapparaat. In de volgende artikelen vindt u stapsgewijze instructies:


  • Stuur geen onnodige items op
    Stuur alleen accessoires met de apparatuur mee als deze van belang zijn voor de reparatie (bijvoorbeeld een batterijlader die niet werkt zoals bedoeld). Zorg ervoor dat u de volgende producten hebt verwijderd, aangezien deze tijdens de service kwijt of beschadigd kunnen raken:
    • Cd's
    • Dvd's
    • Blu-ray Discs
    • geheugenkaarten


    Als er accessoires met de hoofdeenheid worden meegestuurd voor de reparatie, is het belangrijk om te vermelden welke accessoires zijn meegestuurd. Dit voorkomt mogelijke geschillen in de toekomst. Bijvoorbeeld als een aangesloten accessoire niet wordt geretourneerd nadat de reparatie is voltooid.

    Sony is niet verantwoordelijk voor beschadigde of zoekgeraakte opslagmedia/optische media.