Welkom op de reparatiepagina's van de ondersteuningsafdeling van Sony. Wij helpen u door de vereiste stappen om uw reparatie zo aangenaam en gemakkelijk mogelijk te maken.
Hebt u onze tool voor snelle probleemoplossing (alleen voor tv's, hoofdtelefoons en mobiele apparaten) gezien? Als u deze over het hoofd hebt gezien, bevestig dan dat u echt een reparatie nodig hebt. Reparaties kunnen vaak worden vermeden.
Als u ervan overtuigd bent dat een reparatie noodzakelijk is, moet u bepaalde informatie bij de hand hebben.
Laten we de controlelijst voor reparaties doornemen:
Waar vind ik mijn modelnaam of serienummer?
Met de modelnaam, het serienummer en het IMEI-nummer (alleen voor mobiele apparaten) kunnen wij uw product identificeren en aanvullende informatie voor uw reparatie vinden.
Met uw factuur kan uw dealer controleren of uw product nog binnen de garantie valt. Ook koppelt de factuur uw product met zijn of haar database. Uw factuur kwijt? Maakt u zich geen zorgen; als uw product nog binnen de garantie valt, heeft uw dealer een digitale kopie.
Controleer of uw product binnen de garantie valt (zie factuur) of zorg ervoor dat u uw verlengde garantiegegevens bij de hand hebt. Als u niet weet wat de garantieperiode in uw land is, raadpleeg dan ons overzicht.
Naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer.
Voorbereiding is de sleutel tot succes. Een duidelijke omschrijving van het probleem helpt het reparatieteam op weg.
U kunt onze sjabloon voor het samenvatten van de vereiste informatie downloaden en afdrukken.
Download de sjabloon
Nu u alle gegevens hebt verzameld, is het tijd om een erkend servicecentrum (ASC) te zoeken. Gebruik de ASC Locator om geschikte ASC-locaties in de buurt te vinden.
Uw ASC begeleidt u door de rest van het proces. Zorg ervoor dat u ze alle informatie geeft die u hebt verzameld.
Klik om een erkend servicecentrum te vinden